Äiti vai hoitotäti? : varhaisen päivähoidon yhteydet nuoruusiän psyykkiseen kehitykseen
Finna-arvio
Äiti vai hoitotäti? : varhaisen päivähoidon yhteydet nuoruusiän psyykkiseen kehitykseen
Tallennettuna:
Muut nimekkeet |
Äiti vai hoitotäti? - Varhaisen päivähoidon yhteydet nuoruusiän psyykkiseen kehitykseen Kommentti Virpi-Maria Hämäläisen, Anna Kouvon ja Maarit Silvénin artikkeliin 'Äiti vai hoitotäti' Vastine koti- ja päivähoidon vaikutuksia koskevaan kommenttipuheenvuoroon |
---|---|
Kieli |
suomi |
Alkuteoksen kieli |
suomi |
Tiivistelmän kieli |
englanti |
Huomautukset |
Seurantatutkimuksessa pyrittiin selvittämään, ennustivatko päivähoidon aloittamisikä ja päivähoidon määrä 16-vuotiaiden nuorten (n = 55) käsityksiä omista sosiaalisista taidoistaan, psyykkisestä hyvinvoinnistaan ja koulumenestyksestään. Nuorten psyykkiseen kehitystasoon ei näyttänyt merkittävästi vaikuttavan, oliko heitä hoidettu kotona vai päivähoidossa tai missä iässä he olivat aloittaneet päivähoidon. Jatkokeskustelu: Kommentti Virpi-Maria Hämäläisen, Anna Kouvon ja Maarit Silvénin artikkeliin 'Äiti vai hoitotäti' / Erja Rusanen (Keskustelua). Sisarusten läsnäolon merkitys tulee huomioida tutkimustuloksia tulkittaessa. (Psykologia 45(2010): 2, 174-175) ; Vastine koti- ja päivähoidon vaikutuksia koskevaan kommenttipuheenvuoroon / Maarit Silvén, Virpi-Maria Hämäläinen & Anna Kouvo (Keskustelua). (Psykologoa 5(2010): 2, 176-178. |
Luokitus | |
Aiheet/asiasanat | |
Lisätiedot | Virpi-Maria Hämäläinen, Anna Kouvo ja Maarit Silvén |