Lukutaidon ennustaminen esikouluiässä : lapsen tuen tarpeen tunnistaminen lukemaan oppimisessa ensimmäisellä ja toisella luokalla
Finna-arvio
Lukutaidon ennustaminen esikouluiässä : lapsen tuen tarpeen tunnistaminen lukemaan oppimisessa ensimmäisellä ja toisella luokalla
Tallennettuna:
Kieli |
suomi |
---|---|
Huomautukset |
Tutkimuksessa selvitettiin, ennustivatko esikouluiässä tehdyt alkaviin lukemistaitoihin liittyvät tunnistamiseen perustavat arviointitehtävät lukijaryhmiin (normaalilukijoiden ryhmä, tukea tarvisevien lukijoiden ryhmä) kuulumista ensimmäisellä ja toisella koululuokalla sekä vertailla niistä saatuja tuloksia tuottamiseen perustuvilla arviointitehtävillä saatuihin tuloksiin. Lapset luokiteltiin tukea tarvitseviksi tai normaalilukijoiksi ensimmäisellä ja toisella luokalla tehtyjen lukusujuvuutta painottavien tehtävien avulla. |
Sarja | Tutkimukset |
Luokitus | |
Aiheet/asiasanat | |
Lisätiedot | Karoliina Heinola, Juha-Matti Latvala, Riikka Heikkilä, Heikki Lyytinen |