Maailman tulevaisuus ja menneisyys : Venetsian biennaalin päänäyttely käsittelee kansainvälistä taloutta ja politiikkaa ja tuo Liisa Robertsin takaisin nykytaiteen näyttämölle
Finna-arvio
Maailman tulevaisuus ja menneisyys : Venetsian biennaalin päänäyttely käsittelee kansainvälistä taloutta ja politiikkaa ja tuo Liisa Robertsin takaisin nykytaiteen näyttämölle
Tallennettuna:
Genre | |
---|---|
Muut nimekkeet |
Ainoana suomalaisena Venetsian biennaalin päänäyttelyyn |
Ulkoasu |
Kokoteksti netissä |
Kieli |
suomi |
Huomautukset |
Venetsian 56. biennaali 9.5.-22.11.2015. Haastateltavana suomalais-amerikkalainen taiteilija Liisa Roberts, jonka teos Petersburg Underground on osa Venetsian biennaalin päänäyttelyä. Lisäksi Timo Valjakan kirjoittamat arviot: Venetsian kiehtovin taiteilija on vietnamilainen Danh Vo (Danh Vo: Mothertongue. Tanskan näyttelypaviljonki ja Slip of the Tongue. Punta della Dogana, s. C15; http://www.hs.fi/paivanlehti/10052015/a1431137891526?ref=hs-art-artikkeli), Kaikki perustuu mittasuhteisiin (Proportio. Palazzo Fortuny, s. C15; http://www.hs.fi/paivanlehti/10052015/a1431137878475), Suomen lasin upeimmat helmet (Il Vetro Finlandese - suomalaista lasia Bischofsberger-kokoelmasta. Le Stanze del Vetro, Isola di San Giorgio Maggiore, s. C15; http://www.hs.fi/paivanlehti/10052015/a1431137864085?ref=hs-art-artikkeli), Maailma on kaunis (Herman de Vries. Hollannin näyttelypaviljonki, s. C15; http://www.hs.fi/paivanlehti/10052015/a1431137855780), Tuhma täti Britannian paviljongissa ja Saksan videopelidystopia / Aino Frilander (Sarah Lucas Britannian paviljongissa ja Hito Steyerl Saksan paviljongissa, s. C15; http://www.hs.fi/paivanlehti/10052015/a1431137864078). |
Luokitus | |
Aiheet/asiasanat |