Leivän suosio synnyttää uusia kivijalkakauppoja : kuluttajat ovat alkaneet suosia kaupassa leivottuja leipiä pakattujen sijaan
Finna-arvio
Leivän suosio synnyttää uusia kivijalkakauppoja : kuluttajat ovat alkaneet suosia kaupassa leivottuja leipiä pakattujen sijaan
Tallennettuna:
Ulkoasu |
Kokoteksti netissä |
---|---|
Kieli |
suomi |
Huomautukset |
Taulukko: Leipomoalan suurimpia yrityksiä 2012. Suomessa toimii kaksi suurta yritystä, Fazer Leipomot sekä Vaasan. Esimerkkinä pienleipomosta Kanniston Leipomo. Kaksi rinnakkaista trendiä: kauppojen yhteyteen perustettavat jauholeipomot ("oikeat leipomot") sekä valmiin taikinan paistopiteet, joihin taikina tulee yhä useammin ulkomailta. Lisäksi kirjoitus suomalaisesta leipomoviennistä: Pieksämäkeläinen Moilasen leipomo vie gluteenittomia tuotteita (Pitsaa Italiaan ja hampurilaisia Yhdysvaltoihin Pieksämäeltä). |
Luokitus | |
Aiheet/asiasanat |