Livetviittaaminen jalkapallon MM-kisojen mediaspektaakkelissa - Sosiaalisen television faniutuva yleisö
Finna-arvio
Livetviittaaminen jalkapallon MM-kisojen mediaspektaakkelissa - Sosiaalisen television faniutuva yleisö
https://doi.org/10.23983/mv.61418
(Kansalliskirjasto - Arto)
Tallennettuna:
Kieli |
suomi |
---|---|
Huomautukset |
Tutkimuskohteena Brasiliassa pelatun jalkapallon MM-kisojen lopputurnauksen televisiolähetykset Ylen kanavilla 12.6.-13.7.2014. Kisojen aikana pelattiin yhteensä 64 ottelua, jotka kaikki televisioitiin suorana Yleisradion kanavilla. Yle tarjosi katsojilleen erilaisia mahdollisuuksia osallistua lähetykseen, joista tutkimuksen kannalta keskeisin osallistamiskeino oli lähetykselle omistettu virallinen hashtag #ylemmfutis. Sisällyttämällä hashtagin tviittiinsä, katsojan oli mahdollista paitsi keskustella reaaliaikaisesti muiden ohjelman katsojien kanssa myös saada tviittinsä hetkeksi televisioruudulle. Kirjoittajan avainsanat: sosiaalinen televisio, livetviittaaminen, Twitter, fanius, diskursiivinen positio, mediaspektaakkeli. Vertaisarvioitu artikkeli, tutkimusartikkeli. |
Sarja | Artikkelit |
Luokitus | |
Aiheet/asiasanat | |
DOI | 10.23983/mv.61418 |
Pääsy | Aineisto on vapaasti saatavissa |